Discussion about this post

User's avatar
Anca Gherasim's avatar

Eu nu inteleg de ce nu se investeste (si) in trenuri. Ma uit in Spania, au autostrazi multe, dar putini se duc de la Valencia la Madrid cu masina, 350 km, aprox 3 ore (limita pe autostrada e 120 km si radarele sunt dese), cand trenul face 2 ore si e de 8-10 ori pe zi, de la 3 companii, pentru toate buzunarele (de la 9 euro). La fel, de la mine din orasel pana in Valencia am 60 km. Stiu oameni care nu se duc cu masina pe autostrada, ci iau trenul metropolitan. Pe autostrada ar face 45 min pana la intrarea in Valencia, de acolo inca 20 minute pana in centru si cautare loc de parcare. In total, acelasi timp cu trenul metropolitan care te lasa in centru si e aproape gratis (1.6 euro calatoria). Noi avem deja multe linii, trebuie modernizate, iar UE sprijina acest gen de investitii. Sigur ca A8 e necesara, dar in primul rand pentru economie, pentru tiruri. Eu care stau in Pacurari, nu vreau sa ma gandesc cum va fi cand vor intra in municipiu toate masinile personale de pe A8. Si sa nu ne amagim ca ce au facut spaniolii in 50 ani (inele, autostrazi urbane) o sa facem noi in 5-10 ani. Si oricum, cu toata infrastructura lor, tot la restrictii pentru masini au ajuns (taxe, parcari scumpe, low emission zones), dar cu o alternativa decenta.

Expand full comment
Constantin Sitaru's avatar

Ionuț Ciurea vorbește multe baliverne, ca de altfel mulți cei din USR a căror voce neoficială este. La fel este și părerea PSD și PNL despre regiunea noastră: nu suntem prioritari. El nu vede mai departe de Brasov-Comarnic, ruta lor de schi, nu vede sărăcia in care sta o regiune din cauza lipsei infrastructurii rutiere și feroviare.

A7, exact cum ați menționat, va duce la dezvoltarea parțială a tot ce înseamnă localitățile pe lângă care trece: Buzău, Focșani, Bacău, Suceava și aceasta doar prin facilitarea transportului de materii prime și produse finite dinspre acestea spre Constanța.

Din păcate Iași va fi lăsat deoparte mult timp, până va fi gata A8, care este primordial pentru dezvoltarea sa dar și pentru mobilitatea, în general, a acestui județ. Ca să nu mai menționăm despre faptul că se pierd bani buni prin faptul că nu este fructificata ruta de transport Odesa-Chisinau-Iasi.

Expand full comment
1 more comment...

No posts