Dar in acelasi timp, cu o parcela fix langa statia de autobuz, ce e mai bine, sa aducem 10 familii acolo sau sa o tinem parcela de vandut puieti de copac?
Datele problemei nu sunt 10 familii acolo vs deloc, pentru ca familiile respective care vor sa se mute in Bucium, se muta oricum. Diferenta o face ca se vor muta in schimb la un bloc pe…
Dar in acelasi timp, cu o parcela fix langa statia de autobuz, ce e mai bine, sa aducem 10 familii acolo sau sa o tinem parcela de vandut puieti de copac?
Datele problemei nu sunt 10 familii acolo vs deloc, pentru ca familiile respective care vor sa se mute in Bucium, se muta oricum. Diferenta o face ca se vor muta in schimb la un bloc pe un deal, unde accesul la transport public va fi imposibil si vor fi 10 masini vs 10 familii acolo langa statie din care 5 vor merge cu autobuzul, si 5 cu masina.
Asta cu "blocurile sunt rele" e o lozinca politica care nu are legatura cu realitatea. Nu putem sa oprim orice constructie in Iasi, pentru ca altfel preturile vor creste si mai mult decat au facut-o deja (daca cererea e in crestere si tu opresti oferta, logic ca preturile vor creste si mai mult, si dupa aia chiar ca familiile normale nu isi mai vor permite nimic). In schimb trebuie dezvoltat cu cap, cu acces la servicii si cu infrastructura aferenta, asta e problema. Aici e problema.
Intrebati-va cum pot orasele mari sa se dezvolte cu o densitate mai mare, si totusi sa nu aiba probleme de trafic (uitati-va inspre orasele tarilor nordice de exemplu).
Dar in acelasi timp, cu o parcela fix langa statia de autobuz, ce e mai bine, sa aducem 10 familii acolo sau sa o tinem parcela de vandut puieti de copac?
Datele problemei nu sunt 10 familii acolo vs deloc, pentru ca familiile respective care vor sa se mute in Bucium, se muta oricum. Diferenta o face ca se vor muta in schimb la un bloc pe un deal, unde accesul la transport public va fi imposibil si vor fi 10 masini vs 10 familii acolo langa statie din care 5 vor merge cu autobuzul, si 5 cu masina.
Asta cu "blocurile sunt rele" e o lozinca politica care nu are legatura cu realitatea. Nu putem sa oprim orice constructie in Iasi, pentru ca altfel preturile vor creste si mai mult decat au facut-o deja (daca cererea e in crestere si tu opresti oferta, logic ca preturile vor creste si mai mult, si dupa aia chiar ca familiile normale nu isi mai vor permite nimic). In schimb trebuie dezvoltat cu cap, cu acces la servicii si cu infrastructura aferenta, asta e problema. Aici e problema.
Intrebati-va cum pot orasele mari sa se dezvolte cu o densitate mai mare, si totusi sa nu aiba probleme de trafic (uitati-va inspre orasele tarilor nordice de exemplu).